Subject: Teadaanne Södra Metsad OÜ planeeritava FSC tarneahela kontrollitud puidu standardi (FSC-STD-40-005 V3-1) hindamise läbiviimisest
From: "Stakeholders" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Tue, 17 Jun 2025 16:58:25 +0300

Saaja:  Huvitatud osapooled

                Saatja: SCS Global Services

                Kuupäev:            17.juuni 2025-29.juuli 2025

                Re:         Teadaanne Södra Metsad OÜ planeeritava FSC 
tarneahela kontrollitud puidu standardi (FSC-STD-40-005 V3-1) hindamise 
läbiviimisest

Forest Stewardship Council® (FSC) nõuab, et sertifitseerimisasutus, kes viib 
läbi sertifitseeritud organisatsiooni või taotleja auditi, peab 
konsulteerima huvirühmadega, kui audit hõlmab kavatsust hankida ja kasutada 
sertifitseerimata materjali FSC tarneahelas (FSC CoC) vastavalt 
FSC-STD-40-005 V3-1 “FSC kontrollitud puidu nõuded”. Seetõttu soovib SCS 
Global Services (SCS) saada huvitatud ja otseselt mõjutatud huvirühmadelt 
teavet Södra Metsad OÜ nõuetekohase hoolsuse süsteemi (DDS) asjakohasuse, 
tõhususe ja/või asjakohasuse kohta.

Selgitus „FSC kontrollitud puidu“ kohta ning FSC-STD-40-005 V3-1 koopia on 
saadaval siin: 
https://ic.fsc.org/en/certification/types-of-certification/controlled-wood-02 ; 
selle standardi koopia on soovi korral saadaval ka SCS-is.

Sertifitseeritud organisatsioonid peavad kasutama nõuetekohase hoolsuse 
süsteeme, et vältida vastuvõetamatutest allikatest pärineva materjali 
hankimist ja kasutamist oma FSC CoC programmis.

Otseselt mõjutatud huvirühmade hulka kuuluvad kõik isikud, isikute rühmad 
või üksused, kes suure tõenäosusega puutuvad kokku organisatsiooni 
kontrollitava puidu hankimise programmiga seotud tegevuse mõjuga, sealhulgas 
nende tarnijate ja allhankijate tegevusega, samuti need, kes mõjutavad 
organisatsiooni nõuetekohase hoolsuse süsteemi kaudu tuvastatud riski.

Käesolev kiri on SCSi kutse otseselt mõjutatud huvirühmadele osaleda meie 
konsultatsiooniprotsessis. Käesolev kiri on ühtlasi SCSi avalik teade 
kõigile huvitatud huvirühmadele, keda samuti kutsutakse osalema 
konsultatsiooniprotsessis. Huvirühmadega konsulteerimise protsessis 
osalemine on vabatahtlik; huvirühmad ei ole kohustatud märkusi esitama.

Auditi käsitlusala ja auditi üksikasjad:

Auditi käigus hinnatakse organisatsiooni kontrollitud puiduprogrammi - 
sealhulgas riskihindamise(te) ja DDSi - vastavust FSC-STD-40-005 V3-1 
sertifitseerimisnõuetele.  Auditi ulatus ja auditi üksikasjad.

Ettevõtte DDSi avalik kokkuvõte ja riskianalüüs (välja arvatud 
konfidentsiaalne teave), samuti muu teave või dokumendid, mida peetakse 
käesoleva huvirühmadega konsulteerimise seisukohast asjakohaseks, on lisatud 
käesoleva kirja lisadena - vt allpool. Loetelu teabest, mida SCS peab 
huvisrühmadega konsulteerimiseks avalikustama, on esitatud FSC-STD-40-005 
V3-1 punktis 6.

Osalemine ja märkuste esitamise võimalused:

Palun esitage kirjalikud märkused ja tõendid (kui see on asjakohane) posti, 
faksi või e-posti teel SCSi aadressil:

SCS Global Services

Att’n:  Chain of Custody Certification Services

Väike-Paala 1, 11415, Tallinn, Estonia

Tel:  +372 613 9888

Email:  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]

Vastavalt FSC-STD-20-011 V4-2 tehakse huvirühmadega konsulteerimise ja 
saadud märkuste kokkuvõte avalikult kättesaadavaks FSC sertifikaatide 
andmebaasis. Sõnasõnalised märkused avaldatakse ainult huvirühmade eelneval 
nõusolekul ja neid ei seostata huvirühmade nimedega.

Pange tähele, et kuigi SCS on kohustatud hindama kogu teavet ja märkusi 
objektiivselt, mõjutavad huvirühmade märkused SCSi sertifitseerimisotsuseid 
ainult niivõrd, kuivõrd märkused tõendavad vastavust või mittevastavust 
kohaldatavatele nõuetele.

30 päeva jooksul pärast sertifitseerimisotsuse tegemist vastab SCS kõigile 
märkusi esitanud huvirühmadele, et selgitada, kuidas nende märkusi arvesse 
võeti.

Lisateavet FSC ja SCS kohta leiate meie vastavatelt veebilehtedelt: 
<http://www.fsc.org/> www.fsc.org ja  <http://www.scsglobalservices.com> 
www.scsglobalservices.com.

Ar cieņu/ Best regards

BM Certification, SIA
Jūrkalnes iela 15, Rīga, LV–1046, Latvija
T: + 371 67772135
[email-masked]

 <https://lv.bmcertification.com/> https://lv.bmcertification.com/

Before printing, think about the environment. 🌿

If you need to print this mail, please use certified paper.

IMPORTANT: The content of this email and any attachments are confidential.

They are for named recipient(s) only. If you have received this email by 
mistake,

please notify the sender immediately and do not disclose the contents to 
anyone

or make copies thereof.